Möllevångsfestivalen!

oaaaa nu e de finito, slut, over... Tack som fan för en grym festival alla som ställde upp, både artister, funktionärer, arrangörer, alla som hade ett finger i festivalen..

Finns en massa bilder på :
http://mollevangsfestivalen.blogspot.com/


Stress stress stress är ordet för fredagen, internal chaos och jobbiga danskar på förmiddagen, sen började grejer lösa sig o falla på plats under eftermiddagen och grejer börjar rulla på.
Hann till o med att se Afasi o Filthy. Jag var ansvarig för Backstage området och Folkets Parks kringverksamhet.  Kringgrejerna skötte sig självt, men organsisationen backstage krävde desto mer.  Öl, Mat, Kaffe, Fika va smågrejer man fick deal with.. Lite jobbigare va det när scenansvariga på scenerna fattades band eller utrustning, ragga gitarr-förstärkare är inte det lättaste.  Men som tur va löste sig allt, till o med Karnevalens intåg på Folkets Park.  Satte mig på Möllevångsgruppens trappor och chillade lite efter allt va slut o sen höll jag Jonas sällskap på friluftscenen eftersom han åkte på att vara nattvakt av scenen.  och lilla söta Lola på Stora scenen, crazy!

Boris och Illstar spelade på fredag kväll och jag lyckades smita iväg för att se dom.  Lovely som vanligt..

Önskar att jag kunde sett mer av festivalen, mycket på gång på konstgatan, gröna gatan, barnens hav, bazaren, södra parkgatan, Jesus parken, Rondellen, Möllevångstorget osv. ..

Lördagen va chill, mycket spring fram o tillbaka som vanligt men det kändes mycket mer organiserat. Tror Candombe folket tog 70% av min energi, eller karnevalen i helhet. Fick inte ens de karnevalen in action damnit. Grioa från Västerås tillsamans med Green Cable gjorde en massive spelning på Moriskans ute-scen.. riktigt grymt! Hugosomhelst, Jazzattacks, Heli, Mc Tia och Fort Nox o gänget gjorde riktigt feta spelningar också! Thats about vad jag hann se under dagen. Efterfestade lite med några green cable boys , sebbe och girlsen en stund o sen tillbaka till vaktning av moriskan scen.

Städningen på Moriskan och folkets Park gick mega smidigt tack vare alla fina funktionärer. Fick fortsätta lite på söndagen med o slänga allt det sista och låsa o larma.. finito på Folkets Park och Moriskan, somnade Möllevångsgruppen nån timme sen fortsätta o bära, slänga, fixa, organisera alla andra områden som inte folk har tagit ansvar för.

Känns helt tomt nu när man har jobbat med festivalen ett tag o bara släppa det, idag är jag officellt färdig med festivalen. Städade det sista på Aktivitets huset idag med Anton, Jonas och Candombe Julio.

well nu e de bara att börja planera nästa års festival som kommer bli dubbelt så grym haha!

Nu vill jag höra från dig, hade du kul på festivalen? Jobbigt? Tråkigt? Wicked ? Hjälp oss att göra festivalen bättre folks!


well det va allt jag hann skriva nu! Tack igen, riktigt fet festival, av folket för folket som sagt!
 

/ Backstage Gab




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack speciellt till: Crippo, Rijal , Gustav, Sofia, Verro, Voda, Sara, Miriam, Bjäreds boysen Marcus Johan och Oskar, Märtha, Tehå, Rasmus, Amanda , Seeki, Sofie, Cesar, mat-kidsen, vakterna vid dörrarna. Fina fina friends!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback