Futuro!

weeellll: nu har jag sökt till nästa termin! Lite skeptiskt fortfarande men nu har jag skickat de i allafall....

1. Föhoppningsvis skriver jag mitt examensarbete nästa termin... Human Rights 41-60
2. Förvaltningsrätt.. bra o ha läst!
3. Peace and Conflict Studies.. bara för de verkar kul!

Nu till grejen, jag har sökt till Allmän Juridik också, 10p.. kommer inte ha så mycke lektioner nästa termin, plus att det kan vara bra o ha läst nåt grundläggande inom juridiken, detta är beskrivningen på kursen:

Detta innebär bl a att familje-, successions- och fastighetsrätten fått ge vika för studier i marknadsrätt och konkurrensrätt. Kursen inleds med en genomgång av svensk och internationell rättsordning. Därefter behandlas allmän förmögenhetsrätt och avtalsrätt, associationsrätt, arbetsrätt, skadeståndsrätt, straffrätt, processrätt (inkluderande skiljeförfarande och obeståndsfrågor), immaterialrätt, marknadsrätt och konkurrensrätt. Avtalsrätten, marknadsrätten och konkurrensrätten genomgås relativt grundligt. I övrigt är kursen inriktad på grundläggande regler och allmänna principer.


Pallar mitt huvud skadeståndsrätt? That is the question.. Men men har sökt, jag får ta de när de kommer, kursenmatrialet kostar antagligen 4 miljoner också... men men! Star va tror du?


Nae men jag är fortfarande i hooden, har inte riktigt börja klättra på väggarna än, snart men inte än... Igår va ja först på lunch hos grandma.. gott gott, åkte iväg till tyringe på lite shopping med mamma, till brorsan o bebis sen... Träffade the man!, gick upp till min brorsa igeeenn, satt o kolla på lite timbuk dokumentär o brorsan spela upp lite nytt illstar grejs, sen gick jag o Erik  ut o gick en låånngg promenad, lagom ångest både två o va i hooden, men de va nice.. saknat honom o hans goda parfym hehe =) Gick hem, data, ZzZzzZ... and thats my day haha...


Idag blir de påskfirande med hela familjen... lagom kaos men mys! Haha...


Laterz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback