matrix this yaoo..

37017-11437017-115

värsttaaaa... va en snabbis på lektion idag, tyckte det verkade intressant på schemat, individualism och kollektevism.. de lät intressant på schemat iallafall.. In walks Dimos, mister greek philosophy himself, o så sätter han igång att analysera The Matrix..

Detta är några av aspekterna i Matrix vi relaterade över: Mest snackade vi om att människor inte ska vara medel utan mål i sig självt liksom, inte styras av maskinerna. Dimos började hela lektionen med att fråga vad är verkligt? What is reality? Hur bedömmer vi verkligheten? Är verkligheten verklig? Hur långt kan vi gå för att åstakomma mänsklighet? Kan man mörda en mördare? Har vi lika mycket männskligt värde? Vad är förnuft?

Allllttt handlar om kära Immanuel Kants term  - KATEGORISKA IMERATIVET-



haha förstår ni nu varför jag gick under rasten? Filosof-Dimos slutar aldrig att surprisa.. diggar honom men diggity damn va jobbigt de o följa hans tankegångar speciellt när han frågar mig 1000 ggr vad min verklighet är... men men!



Haha dagen fortsatte bra iallfall.. gick o strossa på stan, mötte upp med min brorsa, gick o klippte mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback